onsdag 9 december 2009

Broadway Comedy Club.

Får någon månad sedan köpte jag och Jessica biljetter till Broadway Comedy Club Show, så i söndag tog vi tag i det hela och åkte till New York. Som vanligt spenderade vi hela dagen där med att äta och shoppa och kryssa av saker från USA-listan. Det jag ville göra mest av allt var att åka skridskor utanför Rockerfeller Center, men kön var så lång att vi skulle ha missat både showen och sista nattåget hem.


Jessica och jag skulle ge varrandra en julklapp, men då bilstrul ställde till det för mig så skulle jag på en kvart i New York komma på vad hon skulle få. Chokladpingviner och ett presentkort på en lunch med mig fick det det bli. Jessica valde pannkakor och det var ett himla bra val.

Fina Jessica som jag inte kommer att träffa på ungefär en månad. Hemska tider!

Vi sprang på en Ben and Jerry's glassbar, så det var ju klart att vi var tvungna att handla lite.

Två nya smaker provades och så om några månader lär jag nog kunna kryssa av "Prova 10 Ben and Jerry's smaker som inte finns i Sverige". Att det går såhär pass segt på den punkten är dock förvånande för mig..

Amerikanarna vet hur man styr upp det där med julbelysning.

Broadwayshowen var helt otroligt rolig och jag har än idag lite ont i käkarna från allt skratt. Vi satt längst fram (och hamnade lustigt nog brevid ett svenskt ungt par) och värden som höll i showen frågade var vi var från varpå vi, av uppenbara själ, svarade Sverige. "SNUTEN KOMMER", skrek han då och förklarade att det var enda han kunde på svenska.

Vi gick femton block neråt och vandrade igenom Times Square med stora ögon. Jag har varit där många många gånger men det är otroligt varje gång, speciellt på kvällstid. Åh, vad jag kommer att sakna denna staden.

När klockan närmade sig tolv så skiljdes vi åt och åkte till våra olika hem. Kom hem någongång vid två och somnade så fort att jag knappt minns att jag lade mig i sängen. Lyckad, än dock galet kall, dag i New York.

2 kommentarer:

  1. när jag och en kompis var i NY var vi också på den där komedi showen! :D dock lite jobbigt att dom hela tiden tjatade om det där med minst två drinkar ;)

    SvaraRadera
  2. Joo, det var lite drygt. Dock visste vi det inna och hade fått biljetterna för 10 dollar, så det var helt okej ändå. Synd bara att vi inte fick dricka drinkarna, haha. Men cola light har väl aldrig suttit fel det heller ..

    Förresten, hur har du det här borta?

    SvaraRadera