fredag 18 december 2009

Om stress och disciplin (och charmiga skyddsglasögon).

Jag har världens, och jag menar verkligen världens, sämsta disciplin. På grund av detta kommer morgondagen att bli den längsta dagen av mitt liv, ungefär. Jag har sju tusen ärenden att göra innan imorgonkväll. Allt från biljettutskrivning till packning till bankbesök till jobb till födelsedagsfirande till biblioteksbesök till städning till sistaminutenshopping till bokande av tågbiljetter till julklappsutgiving ... och tro mig, detta är inte hela listan. Vill dessutom hinna med en sista kväll med mina vänner (förrutom åtta timmars jobb) och att sova lär det ju inte bli tal om. Att veta att resten av helgen kommer att spenderas på flyg eller flygplatser känns ju inte heller direkt rogivande. Nu är klockan 00.35 och jag ska upp på lite mer än fem timmar. Ska ta en dusch och en cola light och försöka lugna mig en aning innan jag försöker ta tag i lite packning. Är mest stressad att jag ska lyckas missa planet från New York. Vore typiskt mig.

Nåväl, till något annat. Idag var mellankillen fortfarande sjuk så han var hemma och lekte med sina födelsedagspresenter. Han hackade ur ett dinosaurieskelett från en stor stenklump och skyddsglasögonen var himla charmiga. Dessutom älskar jag att Charlotte ser ut som en sträng lärare i dem!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar