tisdag 8 december 2009

En sån där vanlig tisdag ungefär.

Började dagen med lite jobb, som alla andra dagar. Efter det åkte jag och Cecilia iväg till Skandinaviska Affären som bara ligger några kvarter bort men som jag aldrig har besökt. Där fanns allt från pepparkakor, köttbullar, nyponsoppa och kaviar. Jag insåg dock att jag inte alls är särskilt mycket för svensk mat, fast jag kom i alla fall hem med Mariekex för att kunna utmana grabbarna på "äta tre mariekex och sedan se vem som kan vissla först"-leken. Och även lite grejer till värdfamiljen fick följa med hem. Lustigt kändes det dock att gå omkring i en affär där personalen pratade med en på svenska!

På eftermiddagen kollade jag hundvalpen lite fast hon sov hela tiden så jag såg mest the OC som råkade gå på tv. Sedan jobb och efter det var min enda tanke : sömn! Fast såklart blev det ju inte så. Blir inbjuden av Siri att spendera kvällen på Starbucks med henne och Daria (en polsk Au Pair) så jag begav mig till South Nowalk för struntprat och goda kakor.




4 kommentarer:

  1. Coffee cake! Åh, en sån skulle sitta fint nu :)

    SvaraRadera
  2. Javisst, det är fina grejer. Mitt enda val på Starbucks. Har insett att jag inte riktigt är ett fan av Starbucks alls, speciellt inte då det finns ställen så som Barnes and Noble. Fast Coffeecaken är ju dock himla god ..

    SvaraRadera
  3. ÅH vart ligger den skandinaviska affären???

    SvaraRadera
  4. Den ligger i Norwalk väldigt nära Post Road :)

    SvaraRadera