lördag 5 december 2009

Lördag.

Det är lördagkväll och jag arbetar. Eller ja, just nu sitter jag ju och dricker cola och tittar på Ensam Hemma 3 (som innehåller en trettonårig Scarlett Johansson) på tv. Fast betalt får jag, så då räknas det väl som arbete? Var ledig fram till 17.30 men klev upp vid 8 för att åka iväg och titta på lillkillens hockeymatch. Sedan blev jag upphämtad av Cecilia och Siri för shopping i Stamford. Jag fann till min förvåning ett par jeans som jag faktiskt tycker om (det är inte ofta ska ni veta) och även lite smågrejer till killarnas julklappar (yankees-mössor och en film). Första timmen av jobbet spenderades på min värdpappas 40årsfest. Det var mycket trevligt men sedan skulle killarna sova så vi fick avlägsna oss rätt tidigt.





Han där längst bort i blå skjorta är min värdpappa. De andra är vänner som flygit från Europa bara för att fira honom. Fint ju!

Min värdmamma var vacker och glad.

Söta mellankillen var den enda av grabbarna som ville ställa upp på bild.

Sedan blev det karaoke och storkillen sjöng lite Coldplay.



DJ'n var trevlig som få och en jävel på att sjunga.

Värmamman och hennes far.


Jag slutar om 45 minuter fast jag får ju faktiskt gå och lägga mig om jag vill. Imorgon ska bli en heldag i New York med Jessica och jag längtar som aldrig förr. Har inte träffat henne på evigheter och imorgon ska vi göra så himla mycket kul att jag blir alldeles pirrig. Nu ska jag återgå till filmen. Sov gott!

1 kommentar: