tisdag 22 december 2009

Kyla.

Måndag har blivit tisdag och det betyder att på bara några timmar så kommer Elin hem från Umeå. Längtar så att lillhjärtat dunkar alldeles för fort, ungefär. Vi ska se Love Actually, äta pepparkaksdeg, gå på innebandymatch och prata strunt hela kvällen. Jag är inte riktigt säker på att Elin är helt införstådd med planen, men det ska hon bli så fort hon skrivit klart hennes tenta som hon gör just nu.

Hur känns det att vara hemma?. Den frågan får jag sjukt många gånger om dagen, och jag vet ärligt inte vad jag ska svara. Jag försöker att inte tänka och istället bara vara. Det är jag bra på. Nu sitter jag i min säng, lyssnar på the sounds och dricker julmust. Men frågar någon Hur känns det att vara hemma?, så måste jag svara : Kallt!

(Hur jag stått ut med den här skiten 5 månader per år tidigare har jag ingen aning om. Man blir ju blöt om fötterna så fort man gå utanför dörren. Kanske för att jag vägrar ha på mig annat än conversen ..)





















1 kommentar:

  1. Jag saknar Norrland.
    Saknar dig.
    Tänk att det är typ 11 månader sen.

    SvaraRadera