tisdag 1 december 2009

Tisdagskväll i Westport.

Då jag slutat kände jag att jag ville ut ur huset ett tag så jag tog mitt pick och pack till Barnes and Noble (en jättebra bok/skiv/film-affär med ett starbucks) för lite ensamtid. Jag kan tycka att det är skönt att sitta själv på ett café och läsa en bok ibland, men just idag kändes det roligare med sällskap så efter några sidor ringde jag Cecilia som dök upp och fick mig att skratta så att jag nu har ont i kinderna. Hon är, precis som jag, lite klumpig och gör ofta bort sig så vi kan sitta i evigheter och prata om pinsamma grejer vi gjort senaste veckan ..

Och tragiskt nog kom jag inte tomhänt ur Barnes and Noble denna gången heller. Jag borde spara pengar och jag har en hög med böcker att läsa men på något sätt lyckades Wuthering Heights av Emily Brontë få följa med mig hem. Jag arbetar dock fulltid och får en check varje vecka så jag tycker att jag förtjänar att spendera lite onödiga pengar, sådetså.

3 kommentarer:

  1. Lycka till med läsningen, Pride and Predjudice håller på att ta livet av mig här hemma! :P

    SvaraRadera
  2. Hahaha, jag kan inte ta Pride and Predjuice seriöst längre. Allt jag ser är framsidan på "Pride and Predjudice and Zombies". Du skulle ha köpt den, för den hade nog varit aningens mer underhållande. Jag har dock tappat min läslust i och med sista twilight-boken. Jag Orkar Inte Mer! Den tar aldrig slut, men jag kan inte riktigt ge upp för någonstans vill jag ändå veta vad som händer.

    Och PS : Gissa vem som hittade pingvinbilderna här om dagen? :D De sitter nu uppsatta på min vägg. Charmant, är ordet!

    SvaraRadera
  3. Måh, du måste komma ihåg att ta hem en rad till jul, jag vill se dem! Jo jag ångrar mitt val lite nu. Nu blev det här en krånglig kommentar, men du fattar! Puss

    SvaraRadera