söndag 20 december 2009

Arlanda.

Sitter nu på Arlanda och inväntar flyget som ska ta mig till Luleå. Anlände här vid 8.40 imorse men inte förrens vid 10 hade jag fått bagaget och kunde påbörja min långa dag i Stockholm. Att komma fruktansvärt trött och med alldeles för mycket packning för en klen muskellös (ej att blanda ihop med muskulös) kropp utan mobil och utan svenska pengar var lagomt roligt. Insåg snart att VISA-kortet skulle bli min bästa vän idag. Hittade en telefonkiosk och ringde upp Sanna för att bestämma ett möte. Åkte ut med henne och Peter till Skärholmen för att gå i gallerian och äta lunch. Nu, ett x antal timmar senare, är jag tillbaka på Arlanda och spenderar tiden med att sitta vid datorn och lyssna på nya iPoden.

Hur gick flygningen då? Jo tack, relativt smärtfritt. När jag såg allt bra som fanns att välja att se på i tv-skärmen framför en så var min första tanke "hur ska jag hinna se allt detta på 8 timmar?". Hann med några avsnitt av the Big Bang Theory (Sanna, jag kapitulerar, det är sjukt bra), några avsnitt av How I Met Your Mother, Samanta Who, Wipeout och Brottskod försvunnen. Sedan blev vi serverade frukost klockan 2 på natten. Fast svensk tid var det ju såklart klockan 8 på morgonen. Kändes konstigt att äta frukost fem timmar efter att man ätit middag.

Tro det eller ej, men jag saknar redan mina smågrabbar. Och mina värdföräldrar, såklart. Igår sa mellankillen att han "trodde 60% på tomten". Och när jag sa 'vi ses om två veckor' till mig värdmamma så sa hon "ja det hoppas jag. få inte för dig att du vill stanna hemma!!". Det är dock riskfritt. Jag är inte klar med Amerika på långa vägar ännu. Nu ska jag hem och njuta av 11 dagar med min familj, mina vänner, god mat, jul, nyår och allt därtill. Söta Sanna ska åka upp med mina föräldrar till Kallax flygplats för att hämta upp mig sent ikväll och sedan spendera natten i min 90 cm breda säng innan hon imorgon beger sig till Singapore. Finhet är ordet.

Förlåt för ett långt inlägg, men det finns inte så mycket annat att göra på Arlanda ..

1 kommentar: