söndag 13 december 2009

Glad Lucia, eller hur man nu säger.

Jag och Cecilia har precis gymmat och ska snart iväg på lunch med några tjejer. Efter det blir det som vanligt söndagsmiddag hos Nina med lite julklappsbyten och god mat. Idag är det ju dessutom Lucia så jag åkte runt på fyra ställen för att hitta pepparkakor till pojkarna, men det var ju då omöjligt. Nu ska jag försöka få lite ordning på mitt oranga (heter det så?) hår och bege mig för att hämta upp Cecilia. Ha en underbar Lucia och drick julmust åt mig.

Bilden är från New York. Där hade svenska kyrkan ett Luciafirande igår men jag jobbade så det blev inte av att jag åkte. Synd, men tur för mig att jag åker hem snart och kan mumsa på pepparkakor då.

5 kommentarer:

  1. Vi bunkrar upp med pepparkakor och skumtomtar i massor !

    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Åka hem? Varför då? Ska du förlänga eller har du tröttnat på USA?

    SvaraRadera
  3. Mamma : Perfekt !

    Lina : Nej nej, inget sådant. Ska bara åka hem över jul och nyår! Min värdfamilj skulle skulle till Schweiz så då fick jag välja om jag ville följa dit eller åka hem, och då jag inte ens åker skidor kändes det som ett bra val att åka hem och fira jul med min riktiga familj :) Men sedan ska jag tillbaka. No worries there. USA tröttnar man inte på i första taget :')

    SvaraRadera
  4. Tur för jag fortsätter gärna att läsa din blogg. Den bästa i kategorin! =)

    SvaraRadera
  5. Oj, tack så himla mycket. Det är väldigt roligt att du kommenterar!

    SvaraRadera