måndag 19 oktober 2009

The list.

Innan jag åkte skrev jag en lista på saker att göra här i USA. Den hade bara 11 punkter så när jag kom hit insåg jag ju att jag var tvungen att förlänga den lite. Här är den uppdaterade listan. De punkter som är röda är redan gjorda! Fler förslag är alltid välkomna ..

1. Smaka minst 10 olika smaker av Ben and Jerry's (som inte finns i Sverige).
2. Åka upp i Empire State Building och slänga ner en origami-fågel med mitt telefonnummer på.
3. Prova att beställa det största som finns på McDonalds för att se hur stort det är.
4. Gå på en riktig Amerikansk dejt.
5. Gå på minst en stor konsert.
6. Smaka kalkon och pumpapaj på Halloween.
7. Se en kändis (helst Wentworth Miller, Simon Baker eller Johnny Depp, men annat duger väl också då!).
8. Se en Amerikansk fotbollsmatch MED cheerleaders som hejar. (Cheerleaders är viktigt, annars räknas det inte!)
9. Gå runt med massa lösa sedlar i fickorna för att kunna snabbt ta upp dom när någon vill slå vad om något (som dom alltid gör på film).
10. Gå på en hemmafest där värden bjuder på drickat och alla dricker öl ur röda plastglas (även det som på film).
11. Smaka Corn Dog på pinne som för övrigt ser så himla äckligt ut.
12.
Gå på Tyra Banks Show. Hade av uppenbara själ hellre gått på Ellen DeGeneres eller Oprah men de spelas ju tyvärr inte in i New York.
13. Smaka peanutbutter-sandwich.
14. Gå på en Rangers (hockey) eller Yankees-match (baseball).

15. Skriva ett brev till Obama.
16. Smaka Jello.
17. Åka skridsor utanför Rockerfeller Center (ni vet, som i filmerna ..).
18. Se utsidan av V.Ä.N.N.E.R-huset.
19. Åka gul taxi.
20. Smaka bagel med Cream Cheese (endast för Elins skull).
21. Gå på musikal.
22. Äta pannkakor på en American Diner.
23. Gå till kyrkan och kolla på en gospelkör.

7 kommentarer:

  1. Jag har ett alternativ till 23:an! I Harlem finns ett ställe, Sylvias tror jag det hette, där man kan äta äkta amerikansk söndags-brunch och lyssna på gospel. Dit tycker jag att vi ska gå innan jag åker hem :)

    SvaraRadera
  2. Min lista är typ precis likadan :D haha! jag gjorde också en innan jag åkte iväg.

    SvaraRadera
  3. Oh, jag gillar nr 20 ;) och de andra också för den skullen! tänkte även påminna dig om att Tore Tumör har namnsdag idag :) var och såg bröllopsfotografen här om dagen, ny film med alla slim sussie skådisar (+slim sussie musiken), var en kul film faktiskt, men lite konstigt när Pölsa hette Robin och Smala Sussie hette Astrid.. Hmm! Dessutom kan jag tillägga att Micke tretton hade en väldigt obehaglig skäggväxt i den här filmen. "Hon som alltid luktar krabba" (fast det var väl egentligen räkor hon hade i byxorna?) är faktiskt gode kul i filmen, hon har dessutom piffat till sig med massa flytande eyeliner så hon ser lite "ungdomlig ut" Hehe..

    Hoppas du har det bra :)

    Kramar

    Elin Vii

    SvaraRadera
  4. Finns vänner huset på riktigt. Jag vill också se det men var inte säker på om det fanns på riktigt. Trodde att det bara fanns i en studio. Men om det finns på riktigt vill jag se det. Jag har sätt Gossip Girl hotellet iaf :D

    SvaraRadera
  5. Bra Jenny men skriv gärna vad du tyckte om typ Jello..kram Snor Eli

    SvaraRadera
  6. Sanna : ÅH! Dit måste vi. Söndagsbrunch (Y). Förresten. How I Met Your Mother-baren är inspirerad av en bar inne på Manhattan. Dit måste vi väl? ;O

    Inez: Åhå! Har du prickat av många punkter ännu? :)

    Elin Vii : Haha, du är så himla söt. Först och främst, grattis Tore Tumör !!! Och sedan så måste jag ju se den nya filmen. Kan vi se den när jag kommer hem?

    Ninni : Alltså vänner är inspelat i en studio men dom filmar ju alltid ett hyreshus utifrån där vännerna påstås bo, så det är dit jag ska :)

    Elin : Jello var förvånandsvärt gott. Alltså visst, det var ju ungefär som slem i munnen men smaken var ändå helt okej ;D Borde ju dock göra en Ben&Jerry's-lista!

    SvaraRadera
  7. Bagels med cream cheese är det bästa som finns!!

    SvaraRadera