fredag 23 oktober 2009

Torsdag som en torsdag ska spenderas.

Gårdagen var finaste dagen på länge. Vädret var perfekt och jag gick omkring i kortärmad blus och frös inte en endaste gång. Hösten i Westport är helt otrolig. Man tappar andan lite varje gång man går utanför dörren för att allt är så himla fint. Såklart går det inte att fånga på bild, vilket gör mig frustrerad .. Efter skolan plockade jag upp Mimmi och vi begav oss till Town Nails. Jag är ju ingen sådan där "lägga-pengar-på-fina-naglar-då-jag-ändå-råkar-förstöra-dem-första-dagen"-tjej, men eftersom att det var Mimmis sista dag så tänkte jag att jag kunde göra en manikyr eller så. Väl där så tror jag att min hjärna skadades av alla lavendeloljor och nagellacksdofter för jag hör mig själv säga att jag vill ha både manikyr, pedikyr och massage. Det var dock kanske det skönaste jag gjort på länge, och jag har numera fransk manikyr på mina tånaglar (!). Hur ofta jag visar dom för folk vet jag väl inte, men fint är det i alla fall. Och Mimmi gillade sina naglar så mycket att hon sa "Jenny, nu kommer ju flygresan hem att gå jättefort. Jag kommer ju bara att sitta och titta på mina naglar hela tiden."



Detta är nog första och sista gången ni får se mina naglar i detta skicket!


Vi gick vidare till Winslow Park för att sitta i solen och äta lunch.




Puss.









Senare åkte vi ju som bekant till Cecilia för att se Grey's Anatomy och äta så mycket godis att vi mådde illa. Men det är inte varje dag man blir bjuden på svenskt godis ..

7 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du tagit! :)

    SvaraRadera
  2. din blogg är verkligen bäst :) du skriver så bra! "get my nails done" är på min lista btw! haha

    SvaraRadera
  3. oj vad fina bilder och vad snygg du är ;D

    Elin Vii

    SvaraRadera
  4. Fransk manikyr... jaja, jag tycker om dig ändå <3 Snart ses vi! :D

    SvaraRadera
  5. jag gillar bilden med det lilla huset på!

    SvaraRadera
  6. Sara : Tack!

    Inez : Nämen, vad snällt sagt. Jag har letat efter din lista på din blogg men kan tyvärr inte finna den!

    Elin Vii : Tack, och du kan vara snygg. Om 57 dagar ses vi. Då ska vi se Smala Sussie och göra nya filmer på datorn ("Jenny död och begraven 2", kanske? Åh, vilket mästerverk det skulle bli)

    Sanna : Jag funderar nästan på att skaffa jeansleggins också, bara för att testa våran vänskap till max ;D

    Jeskan : Och jag gillar dig.

    SvaraRadera
  7. "Jenny död och begraven 2" låter som världens bästa idé :D frågan är dock om det skulle gå att toppa ettan, känns ju som ett svårt uppdrag då den verkligen var en succé.
    dessutom brukar ju oftast uppföljaren av filmer vara sämre, fast iofs finns det ju lyckade uppföljare också, ex: final destination 2, die hard (eller ettan kanske var bäst ändå..?) jaja. blir nog bra hur som helst :)

    längtar tills vi ses göllet :)

    Elin Viii

    Längtar tills du kommer hem :)

    SvaraRadera