måndag 5 oktober 2009

New York, söndag, del 1.

Klockan 10.31 rullade ett tåg från Westport till Grand Central Station i New York, och på det tåget satt jag. Mötte upp Jessica vid Public Library som var blockerat av tusantals polacker som firade något. Vi hoppade på tunnelbanan, var stolta att vi kunde byta tunnelbana alldeles själva innan vi insåg det faktum att vi klivit på fel tunnelbana och nu åkte hela vägen tillbaka. Nåväl, vem vill Soho egentligen? Hm. Femte Avenyn fick bli vårat tillhåll även denna söndag. Efter missödet med tunnelbanan tänkte vi ta oss för något som vi vet att vi är bra på, nämligen att äta. Efter två pizzabitar som fyllde ut hela magsäcken och lite därtill begav vi oss till Manhattan Mall för att spendera pengar. Så mycket pengaspenderande blev det dock inte, men vi var glada ändå.




"Before you leave the store, take a picture with me?", sa ett affärsbiträde inne på en butik på Times Square. Och ja, såklart gjorde vi det!



Jag lämnade Manhattan Mall med endast ett par mysbyxor samt ett par örhängen. Dock var dessa örhängen kanske något av det finaste jag sett, så jag var glad i hågen ändå. Istället för middag åt vi en jättestor kanelbulle på Broadway, och det känns som något jag vill börja göra varje söndag.

På vägen tillbaka till våran utgångspunkt stötte vi på en man. Efter att ha varit några veckor i New York så slutar man lyssna på folk som försöker räcka saker till en så som flyers eller annat. Denna man börjar prata med oss i förbifarten och Jessica säger bara "No thanks" och går vidare. Jag lyckades dock snappa upp två ord som var "Show" och "MTV". Vi stannade och pratade och gick sedan därifrån med VIP-biljetter till en ståuppkomik-show med gänget från Saturday Night Live för 70 kr. Prutning är nog våran nya grej tror jag. Efter en glass till kvällsmat begav vi oss till Madison Square Garden för att påbörja jakten efter 'the tickets' ..

2 kommentarer:

  1. Är du medveten om att det var kanelbullens dag i söndags, så det passade ju jättebra att ni åt det! :)

    SvaraRadera
  2. Oh, nämen så himla passande. Jag var inte medveten om det, så man tackar så mycket för upplysningen!

    SvaraRadera