lördag 24 oktober 2009

Vi hade i alla fall tur med allt utom vädret.

Idag hade jag arbetstid mellan 8 till 13. Fick istället börja kl 9 och sluta 11. Värdmammans pappa, nya fru och två barn var dock här så jag valde att följa med ut och äta lunch på Bobby Q vilket var himla trevligt. De två tjejerna blir ju då alltså värdmammans halvsystrar. De är 9 och 3 år och det är väldigt lustigt då de är mostrar åt mina värdbarn. Söta som få var de iaf, och jag och den äldre tjejen satt på restaurangen och spelade tre i rad på bordsduken strax över 30 ggr. Väl tillbaka i huset så spelade jag och lilltjejen munspel och klappade på hunden och sedan blev det lite hockeyspelande i vardagsrummet, såklart. Sedan är ju värdmamman så himla fin så hon kom fram och gav mig 20$ för att jag varit så himla hjälpsam med barnen trots att jag inte jobbat. Och hur söt är inte lilltjejen?













Igår åkte jag och barnen iväg på Movie Night in School så att värdföräldrarna fick gå ut och äta. Monsters Vs Aliens visades och den var ju egentligen rätt dålig, men vad gör det när man har popcorn och tre söta värdbarn. Nu är jag ledig till måndag morgon men jag tänkte ta mitt pick och pack och bege mig till Cecilia för att hjälpa henne med sina värdbarn. Hennes värdföräldrar har åkt iväg till Vermont i fyra dagar så hon har tvilligar på 2½ år och en pojke på 7 år att ta hand om dygnet runt. Jag som är slut efter en dag! Min festplaner för thanksgiving gick ju också i stöpet (har blivit inbjuden av Nina på en stor thanksgivingfest) när värdmammans pappas fru kollade på mig med hundögon och sa "visst kommer du till oss på thanksgiving?". Nåväl, thanksgiving är ju en familjehögtid så jag antar att den ska firas med 'familjen'. Det kommer att bli väldigt intressant, hur som haver. Annars så regnar det här, men varmt är det i alla fall. Vi hörs snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar