fredag 2 oktober 2009

Puss.

Häromdagen låg ett paket på trappan. Adresserat till mig! Det är nämligen fina Julia som varit i farten och pusslat ihop världens finaste blandning av saker i ett kuvert med gående mustascher och pratbubblor..




Hon skickade med världens finast bok. På riktigt. Världens. Finaste. Bok.


På insidan har hon skrivit en massa läsvärda sidor. Jag har redan läst boken en gång tidigare och vet att alla sidor är hemskt läsvärda, men dessa var något extra. När jag har tid ska jag ta och skriva dit mina favoritsidor och citat.


Svensk müsli i enportionsförpackning.


En tatuering med Audrey Hepburn. Åh!


Och det finaste av allt, ett fyra sidor långt brev som är daterat från olika datum och skapar en liten dialog. Så himla fint. Tack!

Om någon mer får för sig att vilja skicka fina böcker, svenskt godis (okej, importerat godis fungerar såklart också) eller bara ett brev så vore det ju väldigt trevligt. Min adress kan man fråga om på jenny_stare@hotmail.com som även råkar vara min msn ifall någon blivande au pair (eller andra människor) har några frågor eller bara vill prata.

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte när jag åker eller vars jag hamnar. Jag väntar fortfarande på att matcha med en familj. Det går så himla trögt för mig så det är galet! Jag har snart väntat i två månader utan en enda matchning!! STS skulle dock prata med Interexchange och se om dom inte kunde promota mig lite extra. Så förhoppningsvis är jag påväg snart jag med!

    Tack för tipset! Jag ska se om det funkar att se på nu :) The Mentalist och How I Met Your Mother är så SJUKT BRA! <3 :)

    SvaraRadera
  2. Jepp, jag har bokat! :D Den 8 november landar jag på din sida av Atlanten. Meet me at the airport? :)

    SvaraRadera