torsdag 22 oktober 2009

Onsdag.

Här om dagen tog min vän Cecilia upp mitt objektiv till kameran, tog sats allt vad hon kunde och slängde det i golvet så att det gick i två bitar. Okej, det som egentligen hände var väl att jag hade objektivet löst i väskan och Cecilia flyttade på den och då föll objektivet i golvet (försökte få till lite action här i bloggen men kan ju inte ljuga. tusan). Men i två bitar är det i vilket fall, så ett nytt är beställt. Dessutom fungerar ju inte min digitalkamera så det är dåligt med nytagna bilder.

Dagen spenderades med Mimmi och vi fördrev tiden genom att gå ut och äta tacos, gå på promenad i finaste hundparken och titta på Yankees-prylar i en lokal affär. Senare ikväll gick jag, Fia, Mimmi, Cecilia och Nina ut och åt förrätter (!) på en resturang. Imorgon är sista dagen jag kommer att träffa Mimmi innan hon åker hem och det gör himla ont i hjärtat. Som tur är har jag lärt henne lite Norrländska så att hon kan sprida det där nere i hennes hemtrakter. Vi pratade om att vara uppvuxen i Norrland och då sa Mimmi såhär : "..jag hade nog haft väldigt kul om jag vuxit upp där uppe i alla fall...tänk att alltid få umgås med människor som pratar som du, kan det bli bättre..."ska vi fara nu?". Klockrent! Funderar starkt på att börja använda de ordet själv!" Fara. Världens mest användbara ord. Efter 'hedde', såklart.

Bilden togs förra veckan i Westport Downtown. Nu måste jag sova då morgondagen är fullspäckad. Hoppas att ni har det himla fint.


2 kommentarer:

  1. jag använder "barka" numera sen du lärde mig det, det låter mycket finare. <3

    SvaraRadera
  2. Åh, vad stolt jag blir. Barka är användbart!

    SvaraRadera