lördag 17 oktober 2009

Två månader.

Om sisådära en timme ska jag åka iväg till tågstationen för att hämta upp Jessica som tagit sitt pick och pack och begett sig över delstatsgränsen för att besöka mig. Och perfekt nog så firar vi två månader av vänskap idag, så restaurangbesök och fika måste vi ju ha. (Som att vi inte skulle ha haft det ändå ..).

17 Augusti. Två månader sedan jag kom till Amerika (jag gillar att skriva Amerika istället för USA bara för att jag då hör Karl-Oskars roliga dialekt från Utvandrarna). Tusan vad snabbt det har gått. Och samtidigt så himla himla långsamt. Att jag redan spenderat en sjättedel av mitt år här känns helt absurt, men när man tänker på allt man hunnit med så är nog fem sjättedelar en rätt lång tid kvar.

Idag älskar jag mitt beslut att åka hit. Idag är jag bara himla lycklig!

3 kommentarer:

  1. "Karl-Oskars roliga dialekt", jag är också smålänning :( hahahha. dock pratar jag inte riiiktigt sådär ;)

    SvaraRadera
  2. Igår erkände Jocke att han saknade dig.. Fast bara lite! =)

    SvaraRadera
  3. Chäss : Nog vet jag att du pratar precis sådära. Sluta ljuga! ;D

    Ida : Se på tusan! Ja men det var ju ett framsteg i sig. Att han skulle sakna mig mycket hade jag inga förväntningar på ;D

    SvaraRadera