onsdag 28 oktober 2009

Värdfamilj.

Här borta i USA så bor jag ju som sagt hos min värdfamilj. Här är familjemedlemmarna.



Min värdpappa. Han är ursprungligen svensk och jobbar inne i New York mest hela dagarna.


Värdmamman. Jobbar tre dagar i veckan som läkare och annars hjälper hon mig med barnen och gör ärenden. Hon är söt och tackar för allt jag gör och kommer ofta med roliga kommentarer. Dessutom skriver hon söta meningar på mina checkar som jag får varje vecka.


"Storebror", "Äldsta killen", "Nioåringen", "C" .. kärt barn har många namn. Min äldsta grabb som fyller 10 snart. Han spelar hockey, lacrosse, baseball, gitarr, cello och flöjt och är väldigt rädd att vara ensam. På kvällarna brukar han be mig att stanna i badrummet när han borstar tänderna.


"Mellankillen", "Sjuåringen" eller "L". Min mellankille som under mina första veckor här var ett litet monster men nu är söt som få. Han fyller snart 8 och på restaurang äter han musslor och så läser han galet bra för sin ålder.


"Lillkillen", "Sexåringen" eller "A". Åh, lillgrabben med världens mest klockrena kommentarer. Han som börjar gråta om jag gör mål när vi spelar fotboll mot varandra på gården. Han som ibland räcker upp handen vid köksbordet och säger "Excuse me mister, can I say something?" bara för att. Han som alltid kryper upp i ens famn och ber en att klia honom på ryggen.


Och så Charlotte, våran hundvalp. Hon kan beskrivas med två ord : Jobbig och Söt.

Detta är min vardag, mitt hem och mitt jobb. Och vilken himla tur jag haft som hamnat med barn som varje kväll säger "Thank you Jenny for taking such great care of us".

1 kommentar:

  1. Dom verkar helt perfekta alltså! Och jag måste då säga att om inte äldsta killen har gjort reklam för kinder maxi, så har han en dubbelgångare, helt sjukt hur lika dom är.

    Vilken datum kommer du hem förresten, och hur länge blir du kvar?

    SvaraRadera